Onderzoeksvraag | School | |
Gezondheid | ||
Cigdem Dulkadir en Layla Marchouh | Anorexia: Dying to be perfect | Vrije Nederlandstalige School Antwerpen Lucerna College |
Ann-Sophie Reas | Hoe ervaren dyslectische jongeren van de 2de graad uit Roeselare de maatregelen die de school voor hen treft | Vrije middelbare school Roeselare |
Nils Debo en Julie Avignone | Mensen met een beperkinh | Sint-Angela Tildonk |
Nina Vandeneede | Loyaliteitsmisbruik “All you need is love” | Sint-Jozefsintituut Betekom |
Ina Vergauwen | Hoe gaan jongeren van 12 tot 25 jaar door het leven nadat ze psychisch mishandeld zijn? | O.L.V. Ter Duinen Campus Heist |
Varia | ||
Birgit Antonissen en Evelyn Steurs | Eerste indruk, een gerechtvaardigd oordeel? Het belang van informatievolgorde bij sociale Perceptie. | Instituut Heilig Hart |
Haaike Nys | Het leven zoals het is: Het speelplein | Sint-Jozefsinstituut Betekom |
Julie Hereijgers en Marlon Sinnaeve | Hedendaags rechtspopulisme in al haar facetten, Raakvlakken tussen Deense Volkspartij en Vlaams Belang | Instituut Heilig Hart |
Marit Moechars, Robin Dreesen en Joyce Broux | Het leven binnen de Getuigen van Jehovah en Scientology | Provinciaal Secundaire School Diepenbeek |
Gaya Leysens, Imani Leysens en Barbara Van Oevelen | Brussel- Halle- Vilvoorde: In theorie en in praktijk | Maris Stella Instituut |
Burgerzin | ||
Shana David Cindy Pireyn | Tienermoeders | Sint-Angela-Instituut |
Marlies De Bondt en Lise Schepers | Gehoorzaamheid aan de autoriteit. Wat is het belang van rolattributen inzake gezagsrelaties? | Instituut Heilig Hart |
Kelsey van de Wouwer en Laura van Laere | Jongeren in de Bijzondere Jeugdzorg | Sint – Angela Tildonk |
Yasmine Daelman | Invloed van het web en sociale netwerksites op ons dagelijks leven. | Sint-Annacollege Antwerpen |
Lore Michielsen, An – Sofie Thijssen en Ron Froyen | De taboe rond seksualiteit binnen Kerk en samenleving | Provinciaal secundaire school Diepenbeek |
Onderwijs | ||
Hannah Carlier | Factoren die de studiekeuze beinvloeden | Sint-Theresiacollege |
Carmen Bouche | Hoe kunnen kinderen met een volledige auditieve beperking les volgen op een gewone school? | Immaculata Secundair |
Bert Van Poeck | Hoe gaan de leerlingen van het eerste jaar om met pestgedrag? | Koninklijk Atheneum Brasschaat |
Sofie Vansteenkiste en Kim Vansteenkiste | Scheidingsangst bij kinderen op de eerste schooldag | Sint-Theresia-Instituut Kortrijk |
Miet Lezy | Hoe vullen lagere schoolkinderen van de 3de graad hun vrije tijd in? | Vrije middelbare school Roeselare |
Economie | ||
Laura Corman, Eva Laga, Charlotte Rommel en Loredana Arrabito | Armoede. Is armoede een hedendaags probleem? | Don Bosco Groot-Bijgaarden |
Burak Honazli, Muhammet Isci en Ceylan Colaker | Reclame en ethiek | Vrije Nederlandstalige school Lucerna College |
Bieke Mottart, Dimitri Beckers en Sofie Thimister | Welke invloed heeft stress op het werk op het privéleven van leidinggevenden in Vlaanderen? | Provinciale Secundaire School Diepenbeek |
Conan Martens en Thessa Steijvers | Kinderen lief en stoer, pas op! Reclame ligt op de loer. | Koninklijk Atheneum Zelzate |
Hanne Vanbecelaere | Wat weten inwoners van Roeselare over het afvalbeleid en wat vinden zij daarvan? | Vrije Middelbare School Roeselare |
Integratie | ||
Zymcke Daneels, Anke Swinnen en Annelore Verelst | Criminaliteit in grootsteden: Een probleem door de allochtonen? | Sint- Jozefscollege Aarschot |
Gwenn Swenters | Vooroordelen, onwetendheid en stereotypering | Harlindis en Relindis College Heilig Kruis – Sint-Ursula B |
Elyne Provost en Lisa Maseman | Hoe staan mensen in het algemeen tegenover probleemjongeren? | Koninklijk Atheneumvan het gemeenschapsonderwijs Campus Stene |
Nergiz Mert en Ouafaa El Jaffoufi | Wat zijn de oorzaken van de lage doorstroming van allochtone jongeren naar het hoger onderwijs? | Vrije Nederlandstalige School Antwerpen, Lucerna College |
Katelijne Mommen, Heleen Feytons en Sander Swennen | Deinstitutionalisering van personen met een mentale beperking | Provinciale Secundair School Diepenbeek |