FINALISTEN
Economie
Hilke Beyens en Thalia Ooms | Moeten wij statiegeld heffen op zwerfvuil? |
Thomas De Paepe | Hoe zien experten de toekomst van artificiële intelligentie? |
Karolien Hufkens en Hanne Baats | Hoe kunnen we de jeugdwerkloosheid bestrijden in Vlaanderen? |
Ibtissam Laktit | Hoe verhouden economische belangen en empathie zich tegenover elkaar? |
Lis Van Herck, Friedl Michiels en Julie Van Den Bulck
Gezondheid |
Hoe wordt de consument psychologisch beïnvloed in een warenhuis? |
Jennifer Kwisthout | Leugentje om bestwil? Hoe kunnen we liegen situeren binnen de cognitieve ontwikkeling (onderzoeksvraag 1) Waarom liegen we af en toe? (onderzoeksvraag 2) Hoe staan we ten aanzien van een leugen (om bestwil)? (onderzoeksvraag 3) |
Zoë Van Schooten | Hoe wordt er in de Sint-Ludgardisschool te Antwerpen rond gezonde voeding en de nieuwe voedingsdriehoek gewerkt? |
Levi Van Deun | Hoe kan de zelfmoordpreventie op Maris Stella Instituut Oostmalle verbeterd worden? |
Laura Haesen en Mirna Simons | Heeft faalangst invloed op vlak van school bij jonger tussen 14 en 18 jaar? |
Sofie Duchêne
Media |
Kunnen dieren een meerwaarde bieden bij therapie, behandelingen… van depressies, burn-outs…in België (Vlaanderen), onderzocht bij mensen van verschillende leeftijden?
|
Pauline Chaumet en Robin Claeys | Welke invloed heeft sociale media op eetstoornissen bij jongeren van 12 tot 25 jaar? |
Nicolas Simons | Wordt er op een juiste manier aandacht gegeven aan sexting op Maris Stella? |
Jana Van Dyck, Artiola Bytyqi en Chaima Radouane | In welke mate heeft Instagram een positieve of negatieve invloed op het zelfbeeld van 16 tot 18-jarige Antwerpse Instagramgebruikers? |
Freya Caris | In hoeverre heeft de media invloed op het geheugen? |
Manon Van Herreweghe
Mensenrechten en Varia |
Hoe gaan jongeren vandaag met politiek in Vlaanderen?
|
Beyza Karabayir, Alexandra Afendras en Marthe Bormans | Onderzoek naar lieggedrag bij kinderen/jongeren van 2 tot 3 jaar, van 6 tot 7 jaar en van 10 tot 13 jaar uit regio Heusden-Zolder |
Eline Segers | Ligt de grens van seksuele intimidatie bij 16-17 jarige jongens en meisjes hetzelfde? |
Cato Cassiers | Wat is de invloed van muziek op de sportprestaties? |
Zoé Bellanger | Feminisme: noodzakelijk of overbodig? |
Amélie Van Moorleghem
Onderwijs |
Hoe worden de stereotypen rond jongens en meisjes bevestigd in de klas en hoe staan de leerlingen hier zelf tegenover?
|
Steffie Delaere | Hoe kan Campus de Reynaert ervoor zorgen dat het aantal jongeren met prestatiedruk op onze school in de 2de en 3de graad vermindert? |
Joni Van Antwerpen | Wat is de invloed van de digitalisering in het lager onderwijs? |
Priscille Umba Bueya | Wat zijn de factoren die de (hogere) studiekeuze van leerlingen met een migratieachtergrond beïnvloeden? |
Lore Van Loon | Wat is de impact van de leerstoornis dyslexie op het welbevinden van het dyslectisch kind en welke gevolgen heeft dit eventueel op het gezinsleven. |
Hanne Thiessen
Sociale Cohesie |
Heeft mindfulness effect op het concentratie vermogen van lagere school kinderen?
|
Anthe Baele | Scouts en Gidsen Vlaanderen, een weerspiegeling van onze multiculture maatschappij? – Een studie over (het gebrek aan) diversiteit bij Scouts en Gidsen Vlaanderen. |
Lumein Hillewaert en Fauve Verpoorten | Welke invloed heeft groepsdruk op jongeren?
1. Welke vormen van groepsdruk kennen we? |
Adèle Pollet en Andrea Van Heuverbeke | Welke factoren beïnvloeden bindingsangst bij geadopteerde kinderen? |
Noa Swolfs | Is er een verband tussen het masculien en feminien redeneren (Hofstede) en het vertonen van crimineel gedrag bij jongens tussen de 14-22 jaar? |
Stef Vanaken en Alexander Van den Bosch | Dienen we te evolueren naar een maatschappelijk systeem op basis van een basisinkomen? |