Teamleden | Onderzoeksvraag | ||
Juno Koekelkoren | Wat is de rol van de vakbonden in België, nu en in de toekomst? | ||
Jolien Van Praet | Welke invloed heeft voedingsreclame op leerlingen van de derde graad uit het secundair onderwijs?’ | ||
Michelle Lenaerts & Verbeeck Marijke | Wat voor invloed heeft de notionele intrestaftrek op het economische en sociale leven? En wat zijn dus de gevolgen van de aanrakingen aan de NIA, waar nu voor de moment heel wat om te doen is? | ||
Olivier Offerhaus | Jeugdwerkloosheid in Antwerpen, wat er aan te doen ? | ||
Anna Melis en Helena Van Deynze | Hoe het doorbreken van de armoedekringloop | ||
Sara Schaeken, Asli Tekin | Wetenschappelijk artikel: verschillen tussen moslims en niet-moslims in Vlaanderen op basis van de behoeftepiramide van Maslow en Pinto | ||
Shauni Slooven | Migranten op de Vlaamse arbeidsmarkt | ||
Selin Zevne, Sinem Akdag | Opvoedingsverschillen tussen moslim en christenen gezinnen met kinderen tussen de 13 en 18 jaar en volwassen tussen de 30 en 45 jaar in de regio Heusden-Zolder | ||
Jill Bos en Kadriye Dereli |
Jongeren (16-18 jaar) uit regio Heusden-Zolder van Turkse en Vlaamse afkomst die op stap gaan naar discotheken en/of fuiven. |
||
Habbani Fadoua en Ou-Salah Loubna | Bepalende factoren voor schoolkeuze bij jongeren van Marokkaanse origine | ||
Kaat De Hondt |
Hooggevoeligheid |
||
|
De appel valt soms ver van de boom | ||
Sayah SAEYSiets HERMANS | Reactie van jongeren op het overlijden van een naaste | ||
Jonathan Vinjé en Laszlo Hamerlinck | Geplaatste kinderen noodgedwongen op zoek naar een nieuwe jeugd | ||
Melissa Dewoyer | 1 op de 8, borstkanker | ||
Muriël Booms | Een vergelijking tussen de naoorlogse dichtbundels De feesten van angst en pijn van Paul van Ostaijen en Triangel in de jungle van Lucebert. | ||
Annelies Van Ruymbeke | De kans op gelijke seksevertegenwoordiging in het Belgische politieke beleid: garantie of illusie | ||
Jennifer Cools | De draagkracht van de Europese Unie | ||
Leyla Mazak, Deborah Santini | Turks spreken is Turks denken | ||
Tom de Liege | Wanneer is het kunst en wanneer is het vandalisme | ||
|
Schoolmoeheid | ||
Jennifer Didderen | Wat is het verschil in speelgedrag in het speelgedrag tussen jongens en meisjes in het peuter- en kleuterklas? | ||
Margot Coenen | Bij een goed welbevinden op school, komt er minder pestgedrag voor. | ||
Maite De Winter en Fientje Lambrechts | Is er een verband tussen wiskunde en muziek? | ||
Lisa Hendrikx | Hoe kunnen preventieve acties ervoor zorgen dat kinderen niet gedemotiveerd geraken in het Lager Onderwijs? | ||
Joris Hillaert | Think Out Of The Box, Waarom ouders niet langer meer kunnen wachten | ||
Marieke Mertens, Joke Claes, Inez Wolfs | Bijzondere jeugdzorg binnen de deelsystemen van de Belgische maatschappij | ||
Laura Ooghe en Louise Suffys | Tienermoeders | ||
Sam Lanckriet en Kenneth Bruneel | Welbevinden van bejaarden | ||
Elise Caron & Margaux Humblet | Naar een nieuwe feestdagenwet | ||
Finalisten 2013 zijn bekend!